Vragen

Veelgestelde vragen

Wij hebben voor u een selectie gemaakt van de meest voorkomende vragen. Klik op een vraag om het bijbehorende antwoord te bekijken.

1Zijn aan een eerste bezoek kosten verbonden?

Nee, het eerste bezoek is geheel vrijblijvend. Wij bieden u deze service omdat wij het belangrijk vinden eerst van u te horen wat uw wensen zijn. In dit gesprek vertellen wij over de verschillende mogelijkheden. Wij streven ernaar het intakegesprek binnen 5 werkdagen, nadat u ons heeft benaderd, te plannen.

2Ik ben niet in staat uw zaak te bezoeken. Hoe kan ik nu een haarwerk uitzoeken?

U bent bijvoorbeeld slecht ter been of u ligt in het ziekenhuis en u wilt graag een haarwerk uitzoeken. In de meeste gevallen komen wij bij u langs. Ter plekke bekijken wij welk haarwerk voor u het meest geschikt is.

3Wat zijn de kosten voor een haarwerk?

De kosten voor een haarwerk verschillen per soort. Heeft u een klein haarstukje of een volledige pruik? Heeft u echt of synthetisch haar? Hoe is het haarwerk gemaakt? Dat zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de prijs. In ons eerste, vrijblijvende gesprek, laten wij u graag de verschillende haarvormen zien en geven wij u een prijsindicatie.

4Vergoedt de zorgverzekering haarwerken?

De vergoeding van uw zorgverzekering hangt uiteraard af van de manier waarop u verzekerd bent. Bent u in het bezit van een medische indicatie van uw behandelend (huis)arts / medisch specialist, dan kunt u in aanmerking komen voor een vergoeding van uw zorgverzekeraar. Hairmasters heeft contracten afgesloten met alle zorgverzekeraars. Afhankelijk van uw zorgverzekering kunt u naast de basisvergoeding (in 2024 bedraagt de basisvergoeding € 465) ook recht hebben op een aanvullende vergoeding. Indien u in aanmerking komt voor een vergoeding van uw zorgverzekeraar, regelen wij het declaratieproces voor u.
Wel adviseren we als u wilt weten of uw verzekering haarwerken en pruiken vergoedt, dat het dan verstandig is uw polis goed door te lezen of om contact op te nemen met uw zorgverzekeraar. Wanneer u niet of onvoldoende verzekerd bent voor pruiken brengen wij de kosten bij u in rekening. Als klant bent u zelf verantwoordelijk voor het nakijken van uw polisvoorwaarden voor vergoeding van uw haarwerk.

5Kan ik met mijn haarwerk zwemmen?

In principe kunt u alles met uw nieuwe haar doen, wat u anders ook gewend bent te doen. Twijfelt u over de mogelijkheden dan is het beter eerst even met onze haarwerkspecialisten te overleggen.

6Kan het haarwerk afwaaien?

Alle haarwerken kunnen wij zo bevestigen dat deze niet afwaaien.

7Ik onderga chemotherapie en ik weet niet of mijn haar gaat uitvallen. Wat kan ik het beste doen?

U kunt bij ons geheel kosteloos een haarwerk reserveren voor een periode van minimaal 3 weken. Het is raadzaam voordat u de chemotherapie ondergaat bij Hairmasters de verschillende mogelijkheden door te spreken en eventueel alvast een haarwerk aan te laten meten. Mocht u uw nieuwe haarwerk nodig hebben, dan is uw haarwerk per direct beschikbaar.

8Hoe onderhoud ik mijn haarwerk?

Wij hebben speciale producten waarmee u uw haarwerk onderhoudt. Daarnaast kunt u bij ons terecht voor het verdere onderhoud. Zoals: knippen van uw eigen haar, kleuren, bijwerken en behandelen van uw nieuwe haar en het opnieuw aanbrengen van de bevestiging.

9Hoe lang gaat mijn haarwerk mee?

De levensduur van uw haarwerk is afhankelijk van het soort haarwerk en de eisen die u daaraan stelt. Gemiddeld gaat een haarwerk, mits goed onderhouden, ongeveer 9 tot 12 maanden mee. Het is belangrijk uw haarwerk goed te onderhouden en regelmatig door ons te laten behandelen. Zo verlengt u de levensduur van uw haarwerk.

10Waar kan ik terecht als ik niet tevreden ben met mijn haarwerk?

Ondanks onze zorgvuldige werkwijze kan het zijn dat u toch niet helemaal tevreden bent. Als dat zo is, laat het ons dan meteen weten. In elke vestiging van Hairmasters is een kwaliteitsmanager werkzaam. Bij hem of haar kunt u terecht met uw vragen. Ook kunt u uw opmerkingen mailen aan het hoofdkantoor in Almelo (info@hairmasters.nl). Komt u er met Hairmasters niet uit dan heeft u de mogelijkheid uw klacht aan te melden bij de Haarwerk Specialist Branche Organisatie (HSBN).

Meer informatie over deze commissie vindt u op www.hsbn.nl

In alle gevallen besteden wij alle zorg u zo goed mogelijk te helpen, met als doel: Alsnog een prettige ervaring!

11Is een afspraak maken gewenst?

Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, werken de haarwerkspecialisten van Hairmasters op afspraak. Hierdoor hoeft u nooit lang te wachten en heeft de haarwerkspecialist alle aandacht voor u, uw haarprobleem én vooral uw wensen.

Wij werken o.a. samen met: