Update Corona Crisis 07-05-2020

Haar

Geschreven door Hairmasters in Hairmasters.

Update Corona Crisis 07-05-2020

Op woensdagavond 6 mei om 19:00u heeft het kabinet gemeld dat de kappers en schoonheidssalons weer open mogen vanaf maandag 11 mei 2020. Het wordt wel verplicht om voorlopig alleen op afspraak te werken. Bij het maken van zo’n afspraak moeten wij er zeker van zijn dat u als klant geen klachten heeft die kunnen duiden op corona. Advies houd deze pagina in de gaten voor het allerlaatste nieuws.

Wat houdt dit voor Hairmasters in?

Dit houdt voor onze medewerkers in dat wij vanaf maandag 11 mei weer alle kappersbehandelingen uitvoeren. Wij zijn werkzaam in de cruciale beroepsgroepen die onderdeel zijn van de vitale infrastructuur. U kunt zien in het overzicht van Cruciale beroepsgroepen voor COVID-19 daar staan de woorden ‘medische hulpmiddelen’. Hairmasters is leverancier van medische hulpmiddelen en is aangesloten bij SEMH een onafhankelijk en zelfstandig instituut dat kwaliteitserkenningen afgeeft aan aanbieders van medische zorg, zoals leveranciers van hulpmiddelen.

Hairmasters besluit om klanten te blijven behandelen volgens de normale werkwijze. Wij zijn al gewend om hygiënisch te werk te gaan. Dit blijven wij doen.

Onze extra genomen voorzorgsmaatregelen Hairmasters coronavirus blijven van kracht

Algemeen:
• Wij werken alleen op afspraak.
• Wij doen ALLE kappersbehandelingen vanaf 11 mei 2020.
• We hebben ruimte in de agenda vrijgemaakt, zodat klanten elkaar niet treffen.
• Geen extra familie en vrienden erbij als wij je als klant helpen.
• Maximaal 1 extra persoon in de wachtruimte.
• Wij ventileren de salon goed.
• Heb je als klant ziekteverschijnselen, dan kan je niet komen.
• Wij hebben de voordeur op slot zodat wij de controle hebben over hoeveel klanten tegelijk binnenkomen.
• Er hangt een brief op de deur dat de zaak wel open is maar i.v.m. Corona virus wij de deur uit voorzorg gesloten hebben.

Intake en werkzaamheden op afstand
• Wij geven een intake gesprek op minimaal 1,5 meter afstand.
• Wij voeren het spiegelgesprek / adviesgesprek achter de klant en niet ervoor.
• Wij laten klanten die chemotherapie ondergaan een spatbril dragen ter bescherming.

Welke hygiënemaatregelen te treffen:
• Wij wassen onze handen regelmatig met zeep en water of gebruik desinfecterende handgel op basis van alcohol.
• Hoest en nies in de binnenkant van de elleboog.
• Gebruik papieren zakdoekjes of tissues, gebruik deze slechts één maal en gooi ze meteen weg.
• Wij werken vanuit een eigen cabine.
• Bij voorkeur graag per pin betalen.
• Bij contante betaling het geld op de graag op de balie leggen.
• Graag indien mogelijk afstand bewaren richting onze medewerkers.
• Groet zonder aanraking (geen hand geven).
• Gebruik handschoenen en zorg ervoor dat je je gezicht niet aanraakt (ook niet met handschoenen).
• Wij maken na iedere klant onze eigen cabine schoon, denk daarbij onder andere aan:
 de (kappers)stoelen en leuningen
 de deurklinken en trapleuningen
 de pinautomaat
 alle touchscreens
 de balie
 de telefoon
 toilet en fonteintje
• Wij dragen een wegwerp werkschort en handschoenen (mondkapje optioneel).
• Wij leggen geen boekjes neer om te lezen.

 

 

Deel dit artikel

Terug naar overzicht

Reageren op dit artikel

Haar

Wij werken o.a. samen met: